Gå till huvudinnehållet

Goda resultat|2022

We Love Cities höjer medborgarnas röster

WLC most lovable sustainable cities (3600 1800px)

WWFs globala sociala medier-kampanj We Love Cities engagerade under 2022 hela 63 städer från 27 länder med ett fantastiskt genomslag. Kampanjen som erbjuds alla finalister i One Planet City Challenge innebär att städerna visar upp sitt klimatarbete mot allmänheten och medborgare kan rösta på sina favoriter, engagera sig i sociala media och ge förslag på hur städerna kan förbättra sitt klimat- och hållbarhetsarbete.

Kampanjen mötte rekordstort engagemang med omkring 1,3 miljoner röster, över 116 000 medborgarförslag, nästan 4 miljoner sociala media-interaktioner och en total räckvidd på över 440 miljoner.

Dela gärna:

Senast ändrad 07/03/23

Stäng sök

Har du frågor?

Besök Frågor och svar om du har några frågor.

För press

Besök vårt pressrum där du hittar pressmeddelanden, debattartiklar, rapporter, pressbilder samt WWFs talespersoner.

Telefon pressjour: 08-54657500
E-mail: press@wwf.se