Gå till huvudinnehållet

Nyheter|10 aug, 2023

Vad kan du om djur & natur?

Digital tipspromenad med WWF och Korpen

WWF är med i Korpens storsatsning att skapa världens största tipspromenad. I mobilen väljer man mellan olika teman och om man vill gå 20 eller 40 minuter. Man får då 5 respektive 10 frågor under promenaden. Frågorna kommer efter hand, men bara när man rör sig.

WWF är en av flera kuratorer till frågor och kategorin "Djur & Natur" är en av de populäraste promenaderna. WWF har även en familjeorienterad tipspromenad som barn kan göra: "Djur i vatten". Tipspromenaden är digital och genomförs vart och när du vill.

Så titta gärna i mobilen när du ute och promenerar. Du kan lära dig allt möjligt. Men håll koll på omgivningen så att du inte skadar dig.

QR-kod till tipspromenad med Korpen och WWF
Scanna QR-koden med din mobil för att komma direkt till WWFs tipspromenader.

Världens största tipspromenad är ett projekt som är finansierat av Svenskt Friluftsliv och förverkligat genom Korpen Svenska Motionsidrottsförbundets Motionslandslaget, med mål att göra det enklare att faktiskt få till vardagsmotionen. Enligt WHO:s riktlinjer för fysisk aktivitet och stillasittande är promenader en viktig form av fysisk aktivitet som kan bidra till att förbättra hälsan och minska risken för sjukdomar. WHO rekommenderar vuxna att få minst 20 minuter med måttlig fysisk aktivitet varje dag.

Dela gärna:

Annat aktuellt

Vår planet behöver dig

Tillsammans är vi världens chans!

Bli månadsgivare

Genom din månadsgåva kan vi genomföra viktiga naturvårdsprojekt som främjar den biologiska mångfalden och arbeta för klimatet. Så att vi kan fortsätta njuta av vår fantastiska natur även i framtiden.

Stöd oss

Gåvan som gör skillnad för djur och natur

Din gåva går till projekt för att stoppa utrotningen, verka för biologisk mångfald och göra insatser för att stoppa klimatförändringarna. För djuren, för naturen och för människan!

Ge en gåva

Bli WWF-vän

Som WWF Vän bidrar du som stödjande medlem till naturvårdsarbetet, där pengarna kommer till stor nytta.

Senast ändrad 11/08/23

Besök Frågor och svar om du har några frågor.