h&m-vatten-2-företagssamarbeten

vatten

Hållbar vattenförvaltning

Tillgången på rent vatten på vår planet är begränsad. WWF arbetar med företag för att förbättra och effektivisera vattenanvändning och för säkerställa att vattnets mängd och kvalitet kan tillgodose både människor, ekosystem och företag.

För att främja en hållbar vattenförvaltning arbetar Världsnaturfonden WWF med Water Stewardship. Det är en arbetsmodell och ett tillvägagångssätt som handlar om att företag förstår riskerna med vattenbrist och föroreningar och vidtar åtgärder för att säkerställa att vattnet hanteras hållbart som en gemensam, offentlig resurs.

Vattenriskfiltret är ett annat viktigt verktyg som hjälper företag att förstå var deras leverantörskedja är utsatt för olika typer av vattenrisker. Genom filtret får företagen en direkt bild av sina affärsrisker för vatten.

Läs mer om de företag där vi arbetar med en hållbar vattenförvaltning

Kontakta oss för mer information om våra företagssamarbeten.
foretag@wwf.se

Senast ändrad 04/07/19