Gå till huvudinnehållet
globala-malen-logo-och-ikoner

Skola & utbildning

Välkommen till WWF Utbildning

Hållbar utveckling är en av vår tids största utmaningar. Den kräver att vi tänker om, tänker nytt och ständigt lär oss. WWF Utbildning innehåller fakta och inspiration för dig som vill lära dig mer samt metoder och verktyg för att arbeta med hållbar utveckling. Sidan vänder sig till både dig som är ung och till lärare inom förskola, grundskola och gymnasium.

WWFs arbete med Lärande för hållbar utveckling

I den här filmen får du veta hur WWF arbetar med lärande för hållbar utveckling och du får också tips på undervisnings- och stödmaterial.

ungdomar time is now

För unga

På sidan För unga hittar du fakta, information och inspiration för hur du som ung kan engagera dig.

Besök För unga

learning-928638_1920

För lärare

På sidan För lärare hittar du fakta, metoder och inspiration för lektioner och skolutveckling.

Besök För lärare

Hela Skolan för Hållbar mat – ur ett ledningsperspektiv

Den här kursen syftar till att ge skolledare och kökschefer kunskaper, inspiration och verktyg för att samverka mer kring skolmåltiden och använda den som en del av barnens och elevernas lärande – en Whole Food Approach. På svenska har vi valt att kalla det Hela skolan för Hållbar Mat (HSHM).

Kursen innehåller filmade föreläsningar och smatal, reflektionsfrågor, praktiska uppgifter som stöd för att utveckla arbetet på skolan/förskolan och ett resursbibliotek.

Ta del av kursen här

Fördjupa dina elevers kunskaper i det osynliga viktiga

Vill du ge dina elever en djupare förståelse för en av våra livsnödvändiga resurser? Nu kan i erbjuda ett elevnära utbildningsmaterial som kommer att öppna deras ögon för vattnets osynliga närvaro i våra liv. Vår kurs, ”Drip or Drought”, är utformad av unga för att inspirera och utbilda.

Genom vår videoserie får eleverna följa med influencers när det utmanas av vår ”Drip Coach” att leva och agera mer ”vattensmart”. Hur bir vi påverkade och hur påverkar vi det som håller oss vid liv? Utbildningsmaterialet är interaktivt och engagerande med fokus på teoretisk förståelse med praktiska tillämpningar.

Man går kursen i sin egen takt när man vill, ingen inloggning eller registrering krävs och den är helt gratis.

Du hittar kursen här

Om du har några frågor som rör utbildning är du välkommen att kontakta:

Dela gärna:

Senast ändrad 12/09/24

Besök Frågor och svar om du har några frågor.